Meest gestelde vragen
Hieronder vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen:
Wat is kenmerkend voor een aanbieding op ENKELE DAGEN WEG ?
Voor u, als consument, is het belangrijk om te weten dat alle arrangementen worden aangeboden door betrouwbare Partners die hoge eisen stellen aan hun produkt, dienst, service en klantvriendelijkheid. Voordat er een aanbieding tot stand komt, zijn er altijd meerdere gesprekken geweest met het betreffende hotel. Allereerst gebeurt dit telefonisch, gevolgd door frequent email-verkeer. De hotel-site wordt geraadpleegd en recensie's, waar dan ook, worden kritisch bestudeerd. Zo nodig wordt opnieuw contact gezocht, net zo lang totdat er (van beide kanten) een voldoende vertrouwensbasis aanwezig is om tot plaatsing over te gaan. Vaak vindt er nog een persoonlijk bezoek plaats, ter plekke, maar dit laatste lukt jammer genoeg niet altijd vanwege tijdgebrek. Het moge duidelijk zijn dat pas tot plaatsing van een arrangement wordt overgegaan, nadat de overtuiging aanwezig is dat er sprake is van een goede prijs/prestatie verhouding t.a.v. de geboden kwaliteit, service en gastvrijheid.
Oòk kleinere Hotels met weinig kamers kunnen bij Enkele Dagen Weg terecht met hun aanbiedingen wat elders vaak niet mogelijk is (te weinig deal-omzet). Hierdoor wordt bij Enkele Dagen Weg het aanbod en de diversiteit qua arrangementen alleen maar groter en bovendien zijn het juist de kleinere hotels die vaak, vanwege de moordende concurentie, nog net iets meer willen bieden t.a.v. kwaliteit en service. En dat is mooi meegenomen !
Aanbiedingen bij Enkele Dagen Weg zijn altijd gebaseerd op reële en de normaal geldende kamer-dagprijzen, daarop zijn ook de kortingen gebaseerd. Dat is een belangrijk uitgangspunt waaraan veel waarde wordt gehecht. Bij Enkele Dagen Weg worden de bruto-prijzen van de arrangementen niet 'kunstmatig' opgehoogd om daardoor een hogere korting te kunnen bewerkstelligen. Altijd wordt hierbij gekeken naar de kamer-dagprijzen zoals die op de hotelsite worden vermeld of naar de prijzen zoals deze door de hotellier worden doorgegeven. Dan maar evt. iets minder korting maar wel berekend over eerlijke prijzen. Zelfs als er sprake is van geen korting, dan wordt dit eerlijk en duidelijk vermeld. Selecteer de daarvoor speciaal aangemaakte pagina's. Heeft u over dit alles als consument vragen, schroomt u dan niet om met ons contact op te nemen.
Als een arrangement een lange inwisselperiode kent heeft en er geen expliciet onderscheid wordt gemaakt qua seizoen, wordt normaliter uitgegaan van de prijzen in het hoogseizoen. En die zijn per definitie natuurlijk hoger dan de kamerprijzen in het laagseizoen. Dat is de enige factor die soms een 'vertekend beeld' kan geven. Maar een lange inwisselperiode heeft als grote voordeel dat u niet meer met mogelijke prijsstijgingen wordt geconfronteerd.
Natuurlijk is voor u, de consument, de hoogte van het dealbedrag belangrijk alsook de aangeboden korting. Maar zeker zo belangrijk is de uitvoering van het arrangement, de klantvriendelijkheid en de geboden service. De combinatie hiervan bepaalt uiteindelijk het succes van de aanbieding. Voor U als consument staat Enkele Dagen Weg synoniem voor eerlijke en kwalitatief prima arrangementen tegen een aantrekkelijke prijs. En dat is fijn om vooraf te weten, dat maakt een boeking heel vertrouwd. Het juiste vakantie-gevoel heeft u daarmee direkt al te pakken !
Waarom biedt een hotel vaak zoveel korting aan ?
De reden daarvan is eigenlijk heel simpel en voor de hand liggend: om een hogere bezettingsgraad te krijgen en een teveel aan lege kamers op te vullen. Voor een hotelier het perfecte marketing-instrument want alle arrangementen bij Enkele Dagen Weg worden aangeboden op basis van beschikbaarheid. Het hotel loopt daarbij dus geen risico van een overbezetting. Bovendien zijn er voor de hotel-partner geen vaste kosten aan verbonden. Slechts de aangeboden korting + een kleine provisie bij een concrete boeking zijn hun enige kosten. Voor de verkregen extra reclame behoeft men niet te betalen.
Waarom zijn de aanbiedingen altijd voor 2 personen ?
Op vakantie of er even tussen uit gaan, doe je meestal niet alleen. Het kan natuurlijk wel maar in de praktijk blijkt dat verreweg het vaakst met zijn 2-tjes wordt gegaan. Tweepersoonskamers zijn over het algemeen ook meer beschikbaar en kunnen mede daardoor vaak nog scherper qua prijs worden aangeboden. Wilt u met meer personen van een arrangement gebruik maken, koop dan gewoon meer deals (bij b.v. 4 of 6 personen) of neem met ons contact op voor een op maat gemaakt arrangement (b.v. ook met kinderen). Datzelfde geldt ook indien u alleenstaand bent en voor slechts 1 persoon wilt boeken.
Een arrangement interesseert me, hoe kan ik dit kopen ?
Klik op de knop “Koop Nu” voordat de aankoopperiode van de aanbieding verstreken is. De meesten staan voor langere tijd online en kunnen gedurende deze periode worden gekocht. Eenmalig dient u een account aan te maken, beantwoordt daarvoor de gestelde vragen. Bewaar uw eigen inloggegevens zorgvuldig om later opnieuw toegang tot uw account te kunnen krijgen. Rond vervolgens het betalingsproces af. Via iDEAL of Paypal betaalt u de deal waarna u een e-mail krijgt met daarin een link naar de voucher. U kunt de voucher vanaf deze link eenvoudig printen. De voucher dient u t.z.t. mee te nemen en in te leveren bij het hotel. Vervolgens kunt u dan genieten van al hetgeen u in het arrangement is toegezegd.
Komen er nog extra kosten (of btw) bij de aankoop van een deal ?
Alle vermelde arrangements-prijzen zijn incl. btw. Enkele Dagen Weg berekent als extra wel nog € 14,50 aan administratie- en boekingskosten. Genoemd bedrag is per transactie, het maakt daarbij niet uit hoeveel arrangementen u koopt en voor hoeveel personen. Zelfs als u tegelijktijdig meerdere en verschillende arrangementen koopt, beperkt het bedrag zich tot € 14,50. Ook de hoogte van het totaalbedrag speelt daarbij geen enkele rol.
Wanneer worden de kosten van mijn rekening afgeschreven ?
U betaalt de voucher meteen via iDEAL of via PayPal. De kosten van het arrangement worden dan, tesamen met de adminstratiekosten, meteen van uw rekening afgeschreven. Enkele Dagen Weg verzorgt vervolgens uw gehele verdere boeking alsmede ook de doorbetaling van het arrangement aan het hotel. Ook wordt aan het hotel een boekingsbevestiging gevraagd. Nadat deze door Enkele Dagen Weg ontvangen is, wordt deze meteen aan u doorgestuurd.
Is het mogelijk om een reeds gedane betaling te annuleren ?
Behalve bij technische problemen op het moment van de aankoop, zijn er geen terugbetalingen mogelijk indien daarvoor de wettelijke termijn van 14 dagen (tussen het moment van de aankoop en de vraag tot terugbetaling) verstreken is. Als u nadien toch een stornering wilt of omboeking wilt doen, aarzel dan niet ons te contacteren.
Wat geldt bij een stornering ?
Storneren kan altijd maar dan wel met inachtneming van de voorwaarden van het betreffende hotel (staat ook telkens vermeld bij de voorwaarden van het arrangement). Gebeurt een stornering binnen de hierboven genoemde 14 dagen, dan dienen toch de (mogelijke) annuleringskosten van het hotel te worden voldaan. Het restant van het aankoopbedrag (minus de reserveringskosten van Enkele Dagen Weg) zal dan als tegoed in uw account worden bijgeschreven.
Wat geldt bij een omboeking ?
Wilt u een omboeking doen, dan is allereerst belangrijk te weten naar welk hotel. Indien het hotel hetzelfde blijft en slechts alleen sprake is van een andere datum, dan zal dit meestal geen financiële consequenties hebben. De meeste hotels stellen zich daarin ook heel coulant op. Slechts enkele hotels hanteren daarbij ‘boekingskosten’, wij informeren u graag daarover als dit aan de orde is.
Een omboeking van hotel A naar hotel B is iets anders. Ten aanzien van hotel A gelden de storneringsvoorwaarden, vervolgens wordt het (restant) aankoopbedrag minus de reserveringskosten van Enkele Dagen Weg als tegoed in uw account bijgeschreven en van daaruit kunt u dan het nieuwe arrangement kopen. Uw accounttegoed zal automatisch met het nieuwe bedrag worden verrekend. Mocht er nadien nog sprake zijn van een restant tegoed dan blijft dit in uw account staan om weer met een volgende boeking te worden verrekend.
Voor het doen van een omboeking bent u opnieuw 'boekingskosten' verschuldigd zijnde € 14,50. Het maakt daarbij niet uit of het om 1 of meerdere kamers gaat. Ook niet of de omboeking bij hetzelfde hotel is of dat u kiest voor een ander hotel. Natuurlijk mag u daarvoor verwachten dat alles voor u met de grootste zorg wordt gedaan, zoals u van Enkele Dagen Weg gewend bent. En natuurlijk voor de voor u meest gunstige prijs en tegen de meest gunstige voorwaarden.
Accounttegoeden ?
Accounttegoeden zijn 6 maanden geldig en kunnen binnen die periode worden ingewisseld. Nadien komt het saldo te vervallen maar om dit te voorkomen zult u daarover vooraf nog per mail worden geïnformeerd. Accounttegoeden zullen nooit per bank worden uitbetaald.
Ik heb geen voucher-mail ontvangen ?
Alle aankopen door u gedaan zijn altijd terug te vinden in uw eigen account. Daar staan ook de bijbehorende vouchers die u kunt uitprinten. Krijgt u de mail niet in uw inbox, kijk dan eerst even bij spam of ongewenste e-mail. Problemen met uw mail of met uw account, neem dan met ons op via de mail of via 0475-765173 (b.g.g. 06.38732886)
Wanneer kan ik mijn voucher inwisselen ?
De geldigheids- en inwisselperiode van elke voucher verschilt per arrangement. Deze geldigheidsperiode wordt vermeld in de voorwaarden bij de betreffende aanbieding. U kunt de voucher gebruiken vanaf de dag van ontvangst (tenzij anders vermeld) tot en met de laatste dag van de geldigheidsperiode. Er kan ook soms een beperking zijn op het tijdstip van de dag en de dag van de week waarop een voucher inwisselbaar is. Let dus altijd goed op de geldigheidsperiode en ook op de andere voorwaarden. Belangrijk is wel dat u vooraf reserveert. Het 'op de bonnefooi' ergens naar toe gaan wordt ten sterkste afgeraden en is geheel voor eigen verantwoording.
Hoe kan ik vooraf een beschikbaarheid checken ?
Als u aan een specifieke datum gebonden bent, is het vooraf prettig om te weten of er dan daadwerkelijk plek voor u is. Want daarmee voorkomt u een evt. onnodige aankoop. Doe in zo'n situatie een beschikbaarheids-check. Deze mag u zelf doen rechtstreeks bij het hotel (of via hun website) maar ook Enkele Dagen Weg is u daarbij graag behulpzaam. Bij elke aanbieding staat onder de voorwaarden (in het rood) een link waarmee dit mogelijk is. Lees de bijbehorende info daarbij goed door, vul het daaraan gekoppelde formulier in en Enkele Dagen Weg doet voor u de rest. Vrijblijvend, gratis en zonder enige verplichting tot boeken. Normaal gesproken heeft u binnen 24 uur antwoord, meestal echter veel sneller.
Hoe kan ik reserveren ?
Reserveren is een absolute must. Dit kunt u zelf doen maar ook hierbij is Enkele Dagen Weg u graag ten dienst. Geef uw reservering door (kan ook al bij een 'reserverings-check') aan Enkele Dagen Weg en wij verzorgen zonder extra kosten uw verdere boeking. Altijd wordt het betreffende hotel om een schriftelijke bevestiging gevraagd die wij vervolgens meteen aan u doorsturen.
Hoe betrouwbaar zijn de hotel-recensie's ?
Alle geplaatste reviews zijn afkomstig van gasten die via Enkele Dagen Weg het betreffende hotel daadwerkelijk hebben bezocht. Voor het plaatsen hiervan wordt NIET betaald. Ook wordt in hun beoordelingen niet gesneden of geknipt of anderszins verwerkt. Wel wordt de serieusheid ervan getoetst. Daarom zijn deze recensie's voor 100% betrouwbaar. Recensie's, zowel positief als negatief, worden geplaatst met goedvinding van het hotel. Bij een evt. mindere reactie wordt het betreffende hotel zoveel mogelijk gestimueerd om toch tot plaatsing over te gaan. Het spreekt voor zich dat reviews op andere site's buiten de verantwoording vallen van Enkele Dagen Weg.
Kan ik de voucher aan iemand anders geven ?
Ja, u bent vrij om de voucher aan iemand anders geven. Weliswaar staat de naam van de koper op de voucher vermeld maar toch is deze overdraagbaar. Ideaal om cadeau te doen en er iemand mee te verrassen. Belangrijk is daarbij wel dat dit bij de reservering duidelijk vermeld wordt, om onnodige misverstanden te voorkomen.
Waarom kan ik niet zien hoe vaak een arrangement al verkocht is ?
Wij, bij Enkele Dagen Weg, vinden aantallen minder belangrijk en brengen ze dientengevolge niet concreet in beeld. De kwaliteit van een aanbieding wordt immers niet bepaald door een tellerstand. Men koopt een arrangement omdat dit (en ook het betreffende hotel) u aanspreekt, omdat dit voor U aantrekkelijk is. Dat moet de enige reden zijn en niet het feit of een aanbieding wel/niet al door anderen is gekocht. Van dit soort kunstmatige beinvloedingen neemt Enkele Dagen Weg bewust afstand. Want zelfs als u de enige koper zou zijn, so what. Als u er zelf maar tevreden over bent, dan zijn wij het ook !
Is www.enkele-dagen-weg.nl een veilige website ?
Ja, de betaling van uw aankopen op Enkele Dagen Weg is beveiligd door een SSL (Secure Socket Layer) encrypting. Het gebruikte veiligheidssysteem is momenteel één van de meest veilige ter wereld. Enkele Dagen Weg heeft geen directe toegang tot de vertrouwelijke gegevens verbonden aan betalingen en deze gegevens worden niet door Enkele Dagen Weg geregistreerd. Dit is ook de reden waarom bij elke betaling opnieuw naar uw bankgegevens wordt gevraagd. U kunt dus met een gerust gevoel de betaling doen.
Aan wie kan ik Enkele Dagen Weg aanbevelen ?
Aan werkelijk iedereen! Vertel het aan familie, vrienden, kennissen, buren, collega's: hoe meer bekendheid hoe beter het is. Bezorg hun allen de gouden tip om via Enkele Dagen Weg er enkele dagen op uit te kunnen gaan, tegen altijd royale kortingen. En natuurlijk kunt u Enkel Dagen Weg ook promoten via de sociale media. 'Like' ons op Facebook en deel hier onze arrangementen. Dat is de beste reclame die wij ons kunnen wensen, we zijn er enorm blij mee.
Wat te doen bij klachten ?
Allereerst hopen we bij Enkele Dagen Weg weinig of geen klachten te mogen ontvangen, daarvoor doet we elke dag ons uiterste best. Maar mocht er toch iets zijn waarover u niet tevreden zijn, neem dan met ons contact op. Ofschoon de verplichting tot correcte nakoming van het aangeboden arrangement bij de betreffende hotelier ligt, zullen wij de betrokken Partner hierover meteen informeren en hun wijzen op de aangegane verplichtingen en hun verantwoordelijkheden. Meestal wordt daarmee het onstane ongenoegen meteen al weggenomen. Enkele Dagen Weg zal er op blijven toezien dat gemaakte afspraken ook daadwerkelijk worden nagekomen en daarvoor doen we al hetgeen wat hiervoor nodig is. Want tevreden klanten zijn terugkerende klanten: dat geldt òòk voor Enkele Dagen Weg !
Hoe kan ik contact opnemen met Enkele Dagen Weg ?
Dagelijks (ook in de weekenden) zijn we bereikbaar op telefoonnummer 0475-765173 of op 06.38732886. Spreek bij geen gehoor uw bericht in en u wordt z.s.m. teruggebeld. Ook kunt u mailen: info@enkele-dagen-weg.nl